مقایسه اسکلت بتنی و فولادی

سه شنبه 19 مرداد 1400
13:26
آهن ملل اصفهان

برای انتخاب اسکلت بتنی و فولادی در ابتدا باید بدانیم که به چه نوع سازه ای نیاز داریم، چه ویژگی هایی برای سازه مورد نظر، برای ما مهم است و همچنین شرایط آب و هوایی، منطقه ای، اقتصادی و.... به این تصمیم گیری بسیار کمک می کند.

نکته اولی که باید بدانیم این است که ویژگی های اسکلت بتنی و فولادی را درک کنیم و بر حسب نیاز بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

اسکلت بتنی

به سازه ای که از بتن و بتن آرمه تشکیل شده، اسکلت بتنی می گویند. بتن به دلیل ویژگی که دارد قابل احتراق نیست و به دلیل وزن زیاد آن در مقابل آب و باد از مقاومت بسیاری برخوردار است. بتن از نظر اقتصادی به صرفه است، چرا که هزینه نگهداری آن بسیار ناچیز است.

از معایب بتن می توان به این نکته اشاره کرد که وزن زیاد آن باعث شده، در ساخت سازه های مرتفع نامناسب باشد.

اسکلت فولادی

به سازه ای که از مصالح فولادی تشکیل شده باشد، اسکلت فولادی می گویند. فولاد به کار برده شده در اسکلت فولادی از مزایا و معایب بسیاری برخوردار است، که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

به دلیل ویژگی ذاتی فولاد آن را می توان به هر شکلی حالت داد. ویژگی اصلی فولاد این است که دچار ترک خوردگی و خزش نمی شود، برای همین از این نوع سیستم برای ساخت سوله های بزرگ، برج ها و آسمان خراش ها استفاده می شود.

جمع بندی

در این مقاله شما با مزایا و معایب اسکلت بتنی و فولادی آشنا شدید، نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به شرایط خاصی دارد که با مطالعه بیشتر می توان بهترین تصمیم را گرفت.


source: مقایسه اسکلت بتنی و فولادی


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
در اختیار داشتن یک منبع به روز برای رصد لحظه ای قیمت آهن آلات در بازار می تواند به خرید به موقع کمک کند. سایت فروش میلگرد و تیرآهن آهن ملل اصفهان یکی از بزرگترین و بروزترین منابع و مراجع آنلاین قیمت انواع محصولات فولادی می باشد.
شما می توانید قیمت لحظه ای انواع میلگرد، ورق آهن، لوله فولادی، محصولات مفتولی، نبشی ناودانی و سپری، قوطی و پروفیل، شمش آهن و انواع تیرآهن را در سایت این شرکت که در مرکزآهن ایران، اصفهان واقع شده، بررسی نمایید.
همچنین پیج اینستاگرام این مجموعه بزرگترین رسانه صنعت فولاد در کشور بوده که توسط بیش از 40 هزار فعال این حوزه دنبال می شود.
قیمت میلگرد و تیرآهن در ساعات پایانی روز کاری بازار آهن در قالب تصویر و جداول لیست قیمت در این پیج منتشر و توسط دنبال کننده ها به استراک گذاری می شود.
کانال تلگرام این مجموعه نیز جدیدترین اتفاقات و قیمتهای بازار را همگام با نوسانات لحظه ای منتشر و به روز رسانی می کند.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سایت فروش میلگرد و تیرآهن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]