تفاوت میان میلگرد ممان منفی و اتکا

پنجشنبه 14 مرداد 1400
11:50
آهن ملل اصفهان

میلگردها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود می باشند. به طور کلی از میلگردها برای تقویت و افزایش مقاومت سقف های تیرچه بلوک استفاده می‌شود.

میلگرد ممان منفی چیست؟

فرض طراح در سقف‌های تیرچه بلوک بر این است که دهانه تیرچه ها ساده بوده و مقدار لنگر آن‌ها در تکیه گاه صفر می‌باشد. ولی دال بتنی سقفی یکپارچه است و مقداری لنگر منفی در دال به وجود می‌آید که برای تحمل آن از میلگرد ممان منفی استفاده می‌شود.


قیمت لحظه ای میلگرد در سایت آهن ملل به صورت روزانه بروزرسانی می شود.


میلگرد ادکا چیست؟

واژه اتکا در زبان روسی به معنای اردک و مرغابی است. علت نامگذاری این میلگرد به علت شباهت این سازه فلزی به گردن اردک می‌باشد که یکی از پرکاربردترین آرماتورهای به کار رفته در سقف‌های تیرچه بلوک به شمار می‌روند.

تفاوت میان میلگرد ادکا و میلگرد ممان منفی

دو میلگرد اتکا و ممان منفی از نظر ظاهری با هم متفاوت می باشند. میلگرد ادکا وظیفه تامین ظرفیت برش در انتهای تیرچه ها و میلگرد ممان منفی وظیفه تامین ظرفیت خمشی منفی را برعهده دارد.

از دیگر وظایف این میلگرد می توان به ترک برنداشتن سقف از محل تیرهای حمال، کاهش بار وارده به میلگردهای کششی اصلی، عدم فروپاشی کامل سقف در هنگام گسیختگی و کاهش خیز سقف همچنین کم شدن دامنه ارتعاش اشاره کرد. قابل توجه است که نحوه صحیح اجراغی میلگرد ممان منفی بیشتر از میلگرد اتکا است.


source: تفاوت میان میلگرد ممان منفی و اتکا


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
در اختیار داشتن یک منبع به روز برای رصد لحظه ای قیمت آهن آلات در بازار می تواند به خرید به موقع کمک کند. سایت فروش میلگرد و تیرآهن آهن ملل اصفهان یکی از بزرگترین و بروزترین منابع و مراجع آنلاین قیمت انواع محصولات فولادی می باشد.
شما می توانید قیمت لحظه ای انواع میلگرد، ورق آهن، لوله فولادی، محصولات مفتولی، نبشی ناودانی و سپری، قوطی و پروفیل، شمش آهن و انواع تیرآهن را در سایت این شرکت که در مرکزآهن ایران، اصفهان واقع شده، بررسی نمایید.
همچنین پیج اینستاگرام این مجموعه بزرگترین رسانه صنعت فولاد در کشور بوده که توسط بیش از 40 هزار فعال این حوزه دنبال می شود.
قیمت میلگرد و تیرآهن در ساعات پایانی روز کاری بازار آهن در قالب تصویر و جداول لیست قیمت در این پیج منتشر و توسط دنبال کننده ها به استراک گذاری می شود.
کانال تلگرام این مجموعه نیز جدیدترین اتفاقات و قیمتهای بازار را همگام با نوسانات لحظه ای منتشر و به روز رسانی می کند.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سایت فروش میلگرد و تیرآهن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]